11 september - Du formar din hälsa

Jag är en sådan människa som tror att 90% av hur man mår beror på hur man tänker. Vad man skickar ut för energier och vilka man tar in.

Jag tror att när man sitter och tänker "jag tål inte det, inte det, blir sjuk av det, känslig mot det". Ja det är klart som fan du inte tål eller är känslig när du tänker så.
Man bäddar ju för det när man håller på med sådana tankar.

Och jag själv är bevis på att det går att ändra på saker. När jag va liten så fick jag reda på jag va glutenallergiker och som enligt läkare INTE går att bli frisk från.
Och jag minns när läkaren tittade mig rätt in i ögonen och sa detta va något jag skulle ha hela livet men min mamma stod bakom honom och skakade på huvudet.

Kan ni tro jag blev förvirrad, där står denna auktoritet och bestämt säger till mig att si och så här är det, thats it! Och samtidigt skakar min mamma (som också klart har stort intryck på mig, är ju min mamma) på huvudet åt honom.

Jag kände mig så delad när min mamma sen i bilen hem sa "han har fel.. du kan bli frisk, men det är upp till dig att bli det" Och jag lixom "Men han sa.."
Hon avbröt "Jag vet vad han sa men han bestämmer inte över din hälsa det gör du!"

Hon berättade för mig att jag ska ändra mina tankar, jag är inte glutenallergiker.. jag tål mjöl, jag Vanessa Sjögren tål mjöl. Och jag bara inte tror att jag gör det, jag vet.
Och det skulle jag tänka varje dag, kunde skriva ner det flera gånger på ett papper.

Och jag testade, jag tänkte så varje dag, övertalade mig själv i tystnad. Och efter ett tag övertalade jag mig själv inte så längre.. jag bara tänkte så naturligt, det va självklart för mig jag tålde mjöl som vilken annan.
Och det gjorde jag.

Det som i början gjort mig så dålig och svag när jag åt det påverkade mig inte ett dugg efter jag ändrat på mitt tankesätt, på min värld.

Och jag fick göra ett nytt.. som inte visade alls på jag va glutenallergiker.

Så kom inte och säg till mig man inte kan ändra på hur man mår. Jag vet man skapar sitt välbefinnande själv. Jag hatar höra sådana saker som att man är sjuk jämt, inte tål det och inte kan göra det för man är känslig mot vissa saker.

Vill du fortsätta ha det så så fortsätt med dina tankar. Vill du ändra på det.. vad skadar det att ändra på dina tankar, ge det en chans.
Det har inte gjort dig friskare genom negativa tankar.. varför inte testa posetiva då? Vad har du att förlora?


Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, så häftigt! Har också läst om mkt sånt men trodde inte det funkade ändå. Fan, skit bra! Får börja med de då :D hihi

2010-09-16 @ 21:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0