27 september - Festfixa sig

Jag undrar en sak som kanske jag kan få svar på, för jag är nyfiken. Inget som jag menar är fel men som jag inte får ihop..trots jag är tjej.

Och det är hur vissa kan göra sig färdiga (när man ska ut och festa) i flera timmar. För mig tar det om jag inte stressar 2½ timma.. om jag räknar med att jag vågar mitt hår som tar typ 1½ timma och sen inräknat duscha, föna håret innan vågning, sminka sig och klä på sig och lagt ner det jag ska ha med mig i min väsk.. klipp klart.

Vad är det andra tjejer gör som inte jag gör när dem säger att dem tar 4-5 timmar på sig? Jag tycker jag gör allt.. i alla fall som jag kan komma på vad man kan göra.
Speciellt när det gäller sminket, många tjejer som säger dem sminkar sig i 1-1½ timma.. och jag menar inte att det är fel men jag försöker luska ut vad är det dem gör som tar den tiden?

När jag festsminkar mig tar det 20 min och jag tycker jag använder allt och får ju smink på mig, jag kör ju inte smink som inte syns. Brukar ju köra sotiga ögon och så.

Och det tar mig 20 min, om jag gör det i bekväm takt men inte iheller springer och gör massa annat imellan, kanske det tjejer som tar 1-1½ timma på sig gör, äter imellan, kollar tv, snackar i telefon.. ja vad vet jag.

För under mina 20 min tycker jag att jag använder allt smink som finns (eller så är jag bara lost) men jag använder mig av:
puder
mascara (brukar lägga mer än en gång också)
rouge
ögonskugga
eyeliner
ögonbrynspenna
läppsift

Och som sagt jag menar inte att det är fel för jag anser själv att jag gör ju inte lite grejer, tycker jag gör skitmycket grejer men endå kommer jag inte upp i dessa stora antal timmarna.
Så jag är helt förbryllad över vad man mer kan göra.. om tjejer som tar så lång tid på sig gör mer än mig eller är jag bara snabb i mina händer för kanske gör lika mycket :P

Och jag har alltid tyckt att jag tar lång tid på mig jämfört med mina systrar för dem tar inte så lång tid på sig som jag (men endå alltid vackrare hihi).
Men sen har jag upptäckt att mina 2½ inte är så lång tid när man hör tjejer ute. Och vågar jag inte mitt hår så är jag lätt färdig på en timma för jag vet inte vad jag mer ska göra helt enkelt.
Tycker jag kör ett helrace från topp till tå.. så vad fan gör andra tjejer som tar längre tid?

Kanske dricker champange imellan ;) Good ide i så fall :P


Vi får se, utgång på lördag.. då jävlar ska jag se om jag kan fixa lika många timmar.. kanske ser ut som miss universum efter det.. hahaha.. not :P



Kommentarer
Postat av: Sofie

haha roligt inlägg! jag tror vissa gör saker olika snabbt kanske. mina vänner blev otroligt chockade när jag målade mina naglar o det gick på max två minuter. jag är otroligt snabb med allt, festfixar mig på en timme max (och det är när jag lägger ner mkt tid enligt mig själv). men har inte heller tålamodet. hade säkert fått mycket finare lockar om jag lockat i 1,5 timmar som du, men pallar inte :p kan inte heller fatta hur man kan sminka sig i mer än 20 minuter?.. jag tror de bara är långsamma och noggranna kanske för jag menar, det finns bara ett visst smink att använda ju, som du säger. aa lite kul det där :P

2010-09-28 @ 17:32:52
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Malin

haha precis så är det :) Jag hoppar in i duschen tre timmar innan jag ska vara färdig. och då tar håret 1,5 timme, sminket 30 minuter och duschen ca 30 minuter (allt detta rakande, smörja in sig efteråt osv) sen en halvtimme för småpill. Sen sätter jag mig gärna vid datorn mellan varven så allt tar ju lite extra tid.



Men 4-5 timmar? njae ;)

2010-09-30 @ 10:37:12
URL: http://emaelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0