7 september

Är det normalt att ha sådan dialog i sitt huvud, en dialog som om man har två människor i tankarna. Men det är ju bara jag, jag som är dessa två.
Men samtidigt känns det inte som det är jag för jag kan inte få dialogerna att sluta. Sluta! Jag orkar inte.

Jag är en förnuftig människa, jag vet.. jag vet att allt den fakking skiten jag ser är inte riktigt. Det är fejk, fejk, fejk. Men endå påverkas jag som om det vore på riktigt, trots jag vet.

Jag vet ju att jämföra sig med något som inte ens är verkligt är korkat.. helt omöjligt att likställa sig med det ju, speciellt när jag vet att verkligheten är inte alls som illusionen vill få en att tro. Har ju sett verkligheten själv.
Endå är det illusionen som fastnar på min näthinna och som får mig att föra denna jävla dialogen mellan två röster som jag inte ens vill ha i mitt huvud!


Älskar hennes röst.




Av alla 100 artister som gjort denna låt, Hallelujah, så gillar jag hennes och orginalet bäst.
Men gå in på denna länken för denna videon är bästa upplagda men får fan inte
lägga ut den :P
http://www.youtube.com/watch?v=bsuXbkrA_AQ&ob=av2e


Leonard Cohen.. orginal är alltid orginal :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0