4 september - Äkta vänskap

Jag är så tacksam för mina systrar Evelina och Nadine, jag är så tacksam för Maria. Jag har insett i mina "vuxna" dagar att vänskap är inget som växer på träd, i alla fall inte den vi har.

Man kan komma överrens med personer, tycka om att umgås.. det betyder inte att man har djupliggande vänskap. Men någonstans har jag endå fått för mig att vänskap som jag har med mina systrar och Maria går att få med andra.
Men jag har märkt att så är nog inte fallet. Vi har samma syn på vänskap för vi har vuxit upp med varandra, vi har varit med och format varandra i bra och dåliga stunder.
Vi delar inte bara vänskapsyn, vi delar livsyn..vilket gör att vi hamnar i bra balans. Vi ger och vi tar i rätt mängder utan att tänka på det.
Vi behöver inte tänka oss för i hur vi agerar mot varandra. Det kommer naturligt.

Vi har alla fyra utvecklat vänskapsrelationer åt egna håll med.. men alltid när det kommer till kritan så är det varandra vi vänder oss till. Behöver jag falla så vet jag ingen annan som skulle fånga upp mig bättre än dem utav alla mina vänner.
Men så bra vänner som vi är mot varandra, är det naturligt för mig att agera likadant mot andra vänner. För det är så jag lärt mig att se på vänskap. Men jag har märkt att utan dela samma tanke så blir det oftast att ena ger mycket mer medans den andra tar mer.

Att hitta så bra balans och naturlig vänskap som vi fyra har.. jag skattar mig lycklig som ens fått det med dem. Hade kunnat va ingen.

Tack för er :))

Systrarna Nadine, Evelina och jag


Marias blick där är bäst :P




Kommentarer
Postat av: Mia

aaw, så fint skrivit :) Puss

2010-09-04 @ 13:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0