Man väljer själv

Ibland utan tanken va meningen så inser man saker. Små saker som får en polett att trilla ner. Det hände mig för någon helg sen.

Men jag känner också, det är okej. Man märker vart man har vissa personer och man kan ju inte tvinga någon att bry sig eller anstränga sig.
Varje person identifierar sin vänskap med sin vän på sitt egna sätt och väljer själv vart man vill stå och vad man vill va för vän.
Jag kan inte bli sur på någon för att vi inte lägger vår vänskap på samma nivå. Kan inte tvinga någon lägga den på samma nivå, mer eller mindre, som mig.

Utan jag känner bara.. det är okej vad du än väljer men då vet jag också. Och inser jag att vi inte är på samma nivå så behöver jag inte lägga nivån där jag inte får något tillbaks iheller.

Och det är okej tycker jag.. så kan man ha vänskapen där med :) För jag är inte den som kräver, ska tjata mig till eller avbryter helt.. lägger inte energin så.
Utan jag kan va din vän men det blir på din nivå i så fall för jag kan inte ge utan känna det finns feedback på det.. då går jag hellre ner så kan man va vänner så.. helt okej för mig :)

För som sagt, mina vänner tvingar inte mig att ge mer än vad jag får (om det skulle ske).. det är ju jag själv som väljer vad jag vill ge och därför kan jag inte bli sur om det finns någon som inte ger lika mycket...vänskap funkar inte så.
Och jag tvingar ju inte iheller dem att ge mer till mig än vad dem får av mig.
Vill alla gör egna val lixom.

Jag blev inte tvingad att ge så mycket och kan då inte kräva att få, för det är mitt egna val hur jag vill va som vän, men vännen behöver inte va likadan tillbaks, eget val lixom.
Men jag kan välja att lägga min energi på samma nivå och det gör jag också.

Tänker inte bli sur, tajfsa, kräva få samma sak, säga upp vänskapen för vi inte är på samma nivå.
Utan jag lär mig bara, jag sänker/höjer mig.. och sen är det inte mer.. inga känslor som behövs bearbetas och så vidare :P
Bara glider kan man säga :)


Äsch vet inte om ni fattar vad jag menar :P


//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0