22 februari - Allas egendom?

Gick och la mig 20 igår, undrade om jag verkligen skulle kunna somna och om jag ens gjorde det tänkt så skulle jag vakna 3-4 på morgonen, hur kul är det?
Men jag kände mig inte alls bra så la mig endå i sängen.. och jag somnade utan problem, sov som en stock till 8 idag.. och hade kunnat sova längre känner jag. Min kropp är inte alls med mig som jag vill.
Men det va bara dra sig upp ur sängen så jag kunnat klä på mig i lugn och ro, försöka få i lite frukost, dryga lite här och sen bege sig till jobb.
Ska stänga idag..så efter det kommer jag väl direkt bumsa i sängs.. sova är allt jag vill just nu.



Jag trodde aldrig att folk kunde tycka sig ha rätten att va otrevlig för val jag gör för mig själv. Som jag säger.. ett privatliv är ett privatliv oavsett vad man väljer göra.
Jag gjorde inte detta för att andra skulle tycka att mitt privatliv blev deras egendom..det är fortfarande min kroppsdel och mitt privalliv.
Det är skillnad på va nyfiken och fråga med artighet om det är okej att undra. Men inte anse sig ha rätten att veta och beodra mig "Visa!".
What.. den rätten har man inte.. mina kroppsdelar är mina oavsett om jag väljer genom gå en operation eller inte.

Eller har jag helt fel.. blir den rent plötsligt allas egendom bara för det? Jag anser i alla fall inte det så.


//Out

Kommentarer
Postat av: Sarah

vad har du opererat?

2011-02-23 @ 15:00:53
URL: http://srevemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0