Åter blond?

Nu är det så här. Jag funderar starkt på gå tillbaks till endå vara det helblonda jag alltid haft. Min tanke har varit, sluta färga håret.. har jag gjort med.. har en enorm utväxt.
Och att min riktiga hårfärg som nog är något mellanblont, kalla det för råttblont för är vad det är.. sedan göra blonda slingor i detta.

MEN jag är en helblond tjej. När jag ser tjejer med ljusblont hår vill jag ha! Och hur mycket jag än försöker göra mitt hår "diskret", hur mycket jag än försöker tona ner min klädstil och sätt så.. något kallar på mig.

Och jag har insett.. jag är inte en tjej med klass, med elegans.. jag är blonda Vanessa med för korta, sexiga klänningar. Jag har inte valt det själv men jag känner mig hemma och bekväm med kläder och ett utseende som för många andra är "trashigt/porrigt/sexigt" ja vad ni vill kalla det.

Jag är inte tjejen som kan ta på mig något elegant och få det att se klassiskt men sexigt ut, jag önskar jag kunde, men det får inte den looken på mig.. det blir en tantlook.
Hade jag kunnat för gud vad jag tycker det är fint med pencilkjolar från midjan till knäna, med instoppad blus och högklackat.. det är sexigt.
Men det funkar inte på mig, tyvärr.. och diskreta kläder är inte jag.

Jag har inte valt vad som gör mig till mig lika lite som du valt vad som gör att du trivs med dina val och vad du gillar på dig.
Men.. nej.. just nu känner jag.. jag vill inte kämpa emot mig själv längre.

Jag är blonda, med allt för korta klänningar till Vanessa.. hahah.

Så det blir nog ett besök hos frisören, för nu när det växt ut så mycket så ger jag mig inte på det själv att få det blont, råkar man missa så syns det.. hehe.
Och jag väntar nog ett tag till.. har inte bråttom men Vanessa ska nog tillbaks ;P 




//Out

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du ska klart göra det som känns bäst för dig. Tror nog du är finast i det blonda. :)

2011-02-07 @ 19:11:15
URL: http://srevemark.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det kanske blev för stor förändring på en gång? från kortkort till knälångt. ganska stor skillnad. du kan ju alltid börja med mittimellan, finns många sexiga och avslöjande plagg som ändå inte är allt för provocerande om man säger så :P Om du nu vill förändra din stil så kanske du får ta babysteps. Som klänningen i inlägget ovan, den är ju sexig men ändå lagom kort :) men håller såklart med ovanstående, du ska vara den du vill vara :D



på tal om spelkvällen så tycker jag du borde satsa på det, riktigt kul o mys nu i kylan haha. :D

2011-02-09 @ 09:12:10
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0