Okej att vara otrogen?

Ett flertal gånger har jag stött på killar som trots jag sagt jag har kille endå försökt. Kommentarer som "ja men vi känner inte varandra, jag känner inte dina vänner, inte din kille så han skulle ju aldrig få veta"

Men jävla äckel känner jag. Är det den moralen ni har. Då frågar jag tillbaks "jaha så om du har tjej så får hon lov att knulla någon du inte känner för du aldrig endå skulle få reda på det?"
Hallo tänk lixom.. varför anser man att det är okej att själv vara otrogen/vara med någon som man vet har förhållande och bidra till otrohet.
Men man själv skulle inte vilja det hände en.. det är fel anser man då. Men varför gör man så själv då?

Då säger man ju att det är okej om man själv råkar ut för det.. eller hur?
Jag anser inte att det är okej att min kille är med en annan brud så då är det självklart för mig att det inte är okej om jag är med en annan kille...jag har en sunt förnuft lixom.

Jag anser inte ens att, om jag varit singel, att det är okej att vara med en kille jag vet har tjej..då bidrar jag ju till otrohet medvetet och med andra ord säger att hamnar jag någon dag hamnar i den sitsen att någon bedrar mig så har jag ju gjort det okej för själv bidragit till det förr ju.
Lixom goes around comes around. 
Och jag fattar inte dem som inte tänker så.. som lever så jävla i sin egen värld och synvinkel  "okej om jag knullar runt, okej om jag knullar någon annans tjej/kille.. men gör någon det mot mig är det fel"
Kan man kalla det för idioter?
Ja jag gör det i alla fall.


1. Jag skulle aldrig göra något mot min kille även om han aldrig skulle få veta. Jag skulle veta och jag skulle inte klara leva med något sådant. Jag vill inte göra något sådant mot honom.. har både respekt och kärlek för honom.
Hade jag inte haft de sakerna hade jag inte ens varit tillsammans med honom.

Jag vill ju bygga något vettigt i ett förhållande, har aldrig tagit det som en lek. Därför jag aldrig ens haft "omogna" förhållande i min tonår.. jag valde singel för jag tog förhållande seriöst. Vad ska jag annars med ett förhållande till? Anser det bara är att slösa min tid om jag inte gör något vettigt av det.
Så mitt första förhållande hade jag när jag va 20 år. Och på grund av olika mål i livet valde vi efter 2 år att det är bäst vi släpper varann.

2. Jag finner killar som saknar moral otrolig avtändande. Säger du till mig "han skulle aldrig få veta så kom igen".. fy fan så jävla osexigt. Då saknar du respekt och moral för människor och det är omanligt och so not the type jag attraheras av. Så skulle inte ens varit med sådan typ om jag va singel..
Även bara för one night stands så har jag alltid känt att jag måste endå känna att det är en schysst kille.. känner jag att han är slibb so dont touch me.
(även om jag gjort mina felberäkningar men det kan man inte göra så mycket åt).

3. Och jag inser vilken bra kille jag har mer och mer för varje gång jag för sådant äcklig erbjudande. Känner, är det så killar är fan.. då har jag hittat en guldklimp. Skulle aldrig förstöra något mellan oss för något äcklig skabb som inte har moral i sin kropp.


//Out

Kommentarer
Postat av: Sofie

bra inlägg där! :) haha felberäkningar, det var kul ord. Vi har nog alla gjort våra felberäkningar och på så vis glidit ifrån våra standards ibland ;)

2011-02-07 @ 10:31:34
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0