Poldance?

Jag kan faktiskt störa mig lite på att många reflekterar när dem hör ordet "poldance" till något sexuellt.
Det används i många andra situationer också mer än bara på strippklubbar.

I många länder används det som konst.. och det är en skitgrym träning för hela kroppen. Och jag älskar att se på poldance.. i konstform, tycker det är så sjukt coolt. Jag faschineras av musklernas kraft, inte av något sexuelt "han hon särar på benen oooh".

Hörde på NRJ att poldance ska komma till sverige för 6åringar, vad folk hade för åsikter om det.
I enkel åsikt så tycker inte jag det är fel.. kan dem testa på fotboll kan dem väl testa på det. För det är skillnad på köra det som träning och att lära dem utstråla sexuella känslor och åla sig sexuellt.
För det är faktiskt skillnad på "sära" på benen i konstform och i sexuell form. Haha lät ball.. men ni fattar vad jag menar va?
Samma som naken konst är inte sexuellt trots det är naket.. det är skillnad på naken konst och porr. 


Men det som kommer till mina tankar är, inte att barn tränar det.. för dem tänker inte sexuellt. Men är vuxna.. jag får sån obehaglig känsla inom mig, vilken pedofil vill inte se ett barn uppklädd som en strippa och kunna poldance.. en dröm för dem. Och fy fan, fy fan.. därför tanken skrämmer mig att barn ska träna poldance.. det är hur vuxna kan använda sig av det och utnyttja det.
Men det skulle varit skitgrym träning för ett barn att träna det.. det kan man inte från ta. Men ja.. det finns vuxna människor som inte har alla hästar hemma också.


Men om jag hade haft barn tjej som kille.. om de velat testa på. Hade jag låtit dem? Ja det hade jag nog faktiskt. För jag vet att jag inte är sjuk i alla fall. Men jag hade nog sett till och kollat upp tränaren och jag hade nog sett till att kolla, om det skulle va fler än ett barn och föräldrar där, under träningen, att aldrig lämna mitt barn där själv iheller.
Och en 6åring tycker jag nog inte man behöver förklara detta med att det finns "sexuellt".. dem tänker bara träning.
Hade dem fortsatt så hade dem ju med sett dte som träning för det dme hållt på med, men som äldre hade man ju kunnat prata med dem om vilka andra sidor det finns.. och skillnaderna mellan det dem gör och det andra :P

Och sen som ännu äldre, mot vuxen åldern.. ja då är det faktiskt deras egna val och ansvar att göra vad dem vill :P


Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

sv: lägg till mej då med adressen ovan :) kraam!

2011-01-18 @ 13:33:12
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0