1 mars

Asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga för tycker inte det händer så intressanta saker. Lördags va jag hos Mia på tjejkväll. Det va kul men hade hela tiden en konstig känsla och tydligen va det inte bara jag sen som tyckte något kändes skumt :P

Men men.. sen utgång i Helsingborg. Asså jag vet inte.. blev ingen dans för va bara dålig musik och orkade inte dra till nytt ställe för kylan ute va inte nådig.
Sen upplever jag allt mer som jag är i Helsingborg att människorna är verkligen megaotrevliga. Helt så bara.. satt till ex i en soffa och väntade på Mia som rökte, kommer ett gäng som bara dundrar rätt ner i soffan, häller ut sin löjliga champangeflaska över ena soffsidan, sätter sig på mig och ber mig flytta på mig åt sidan dem hållt ut massa på.
Och jag svarar "Nej jag flyttar inte mig åt sidan för där har ni spilt, vill ni ha mer plats varsegoda sitt i er egna champange"
Då tittar ena bruden på mig "Men herregud bara flytta dig vi får inte plats"
Maaaaah.. u sad what.. haha. "Nej det är er champange ni betalat för och ni som spilt så varesegoda sitt ni i det själva".
VÄGRADE flytta på mig och sen bokatvligen satt ena killen 3 gånger större än mig rätt på mig.. haha. Idioter?
Sen kommer Mia och då ska jag gå och ber han flytta sig och då säger han "Kan du hoppa?"
"Kan du skälla som hunden du är?"
Töntar i stora slag.

Sen va det bara en massa olika.. ooh va tråkigt med såna attityder. Varför ska folk gå med näsan i vädert, kräka ur sig kommentarer om folk och hålla på?

Nej hehe.. ta lärdom gör jag..vill aldrig bli sån, aldrig.. fötterna på jorden tänker jag, stanna med dem nere Vanessa.. bli aldrig så.. hehe :P

Och jag på vägen hem kände nästan en enorm sympati.. en sa i förbifarten "whitetrash" och då kände jag mig inte arg för man säger så till en person man inte ens känner utanför att.. stackars person. Med den inställningen mot folk, stackars honom.. vilka underbara människor han kan gå miste om för han är så inskränkt.
Lärdom med.. jag ska även när jag når mina gränser och vill döma, trots jag förösker vara fördomsfri, endå tänka "nej finns kanske en anledning bakom det, finns kanske något annat som personen egentligen menar".

Allt är en lärdom. Hans trångsynhet mot mig gjorde mig mer medveten om att inte försöka döma.


//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0