11 mars - Tjejer och vänskap?

Varit vaken sen kl 06.00. Somnade med mycket tankar igår och vaknade upp med dem. Men det är fredag, får tänka på det :)
Jobb till 17.00 sen kommer bejb och hämtar mig. Ska dra in till stan för vaxning klockan 18. Kanske hinner gå lite i affärer.. har saker som måste inhandlas :P


Har kommit underfull med att det är inte andra det är "fel" på. Det är mig det är så. Jag har alltid undrat varför jag aldrig kan vän med andra tjejer. Jag kan prata med tjejer och så men aldrig känner jag att det skulle kunna bli vänskap eller ha en fortsatt kontakt och jag känner det från deras sida med.
Men det beror nog fan på mig asså.
Jag är i alla fall så att även om man tycker någon är trevlig så måste man (precis som med kemi för en ev. partner) känna att det klickar som vänner.

Jag känner aldrig det med tjejer, killar är enklare. Men det beror nog inte på andra, det beror på mig. Jag litar aldrig på en tjej (borträknat de jag knutit band till som kommit ju efter lång tid och oftast för man väx upp med varandra).
Jag vet att tjejer är väldigt bundna till band för att lita på varandra, tjejer imellan.. vi funkar så. Oftast har alla tjejer sitt "tjejgäng". Där man är kanske 4-6 tjejer som känt varandra ett bra tag, har minnen och känslor knutna till varandra.
Och det är dem man umgås med, festar med, ringer till, går och fikar med.
Tjejer oftast måste stå varandra nära för umgås som vänner (inte bara umgås rent allmänt för man råkar va på samma fest).
Men lixom detta att man umgås privat, ringer, utbyter känslor osv.

Men att skaffa en killkompis är enklare, tycker nog alla tjejer. Där har vi inte samma mentalitet.. och ja.. kanske inte lika rädda för va sårbara.
För jag upplever det så i alla fall.. va sårbar mot en tjej man inte känner är värre än vara det mot en kille.
Råkar man vara det mot fel tjej så kan hon slita det i bitar sen... utnyttja det förtroeendet som fan. Och vi tjejer kan knäcka varandra mer än vad killar kan mot oss.
Känner jag i alla fall.

Så jag passar mig väldigt mycket mot tjejer, undermedvetet. När jag pratar med nya tjejer är jag inte den mjuka, känslomässiga Vanessa.. haha nej nej. Då bryr jag mig om inget.
Och jag tror när man inte är öppen så blir inte andra det iheller mot en, man känner ju av vibbar.

Men jag känner också oftast "nej det är ingen av min typ".. det kan man ju inte rå för.. eller hur? Man kan inte rå för att man inte känner att det klickar.. eller?


Ja lite tankar en fredagsmorgon.. see ya :P

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0