Frustration på max

Har skrivit detta innan men gör det nu igen för det går mig verkligen på nerverna.
SLUTA SÄGA ÅT MIG VAD JAG SKA KÄNNA!!

Jag har all respekt för människor som vill ha barn i framtiden eller som redan skaffat det trots dem är unga. Jag har all respekt för de som vill gifta sig, ha barn, volvo och vila..
Jag har all respekt för de som i redan unga ålder kanske redan skaffat det. Redan har barn och är gifta.

Är ni lyckliga så är det ju underbart, det är ni som ska leva era liv och jag tycker inte ni gör fel. Men lämna mina känslor utanför er livssyn. Att NI vill ha barn, att NI vill gifta er.. vad NI vill har inte med min livssyn att göra.

Snälla, snälla sluta säga "Jo du vill/jo men du kommer ändra dig i framtiden/du kommer bli olycklig om du inte gör det, ångra dig".
Sluta!
Jag sitter inte och säger "Jo men ni kommer ändra er i framtiden.. ni kommer inte vilja ha barn då/skaffar ni barn kommer ni bli olyckliga, ångra er"

Jag sitter inte och försöker pracka på er mina känslor och hur jag vill ha min framtid och anse att ni ska vilja samma sak.
Säger ni att ni vill ha barn så underbart.. jag sitter inte och säger ni inte kan veta säkert om ni vill det i framtiden och att ni kommer ångra er.

Så sluta säga att jag inte då iheller inte kan veta säkert och kommer ångra mig. Vad är det som gör att ni vet att ni vill HA barn?
Av samma orsak vet jag att jag INTE vill.
Likt som de flesta människorna så har man en livssyn över hur man vill leva sitt liv och det ser olika ut för alla.

Och lika osäker som jag kan vara på vad framtiden bringar kan väl ni också med vad ni vill? Men ni ifrågasätts aldrig.. ingen säger till er "vadå, hur kan du veta att du vill ha barn i framtiden? Så knäppt.. du kommer ångra dig"

Nej, när ni säger att ni vill ha barn i framtiden så tas det som en självklarhet att ni vill och att ni även i framtiden kommer vilja det.. för bara så det ska va.. ALLA ska VILJA ha barn.. punkt slut.

Sen kommer någon som mig och säger "nej jag vill inte ha barn" DÅ ifrågasätts min vetenskap om hur jag vill ha min framtid.. min känsla över hur jag vet hur jag vill ha min framtid är tydligen mer felaktig än er vetenskap om hur ni vet att ni vill ha er framtid.
Ingen säger emot er att ni vill ha barn, vill man ha barn kommer man inte ångra det i framtiden iheller.. utan det kommer man alltid vilja..
Men vill man inte ha sägs man emot..och alla "du kommer ångra dig"

Varför skulle jag ångra mig mer än någon som vet den vill ha barn? Jag fattar inte!! Varför får dem ha rätten att veta hur dem vill ha sin framtid men inte jag?
Jag vet lika mycket som någon som säger att den vill.. jag vet att jag inte vill. Kan det hända att jag kommer ångra mig.. Så kan det hända att DU kommer ångra dig att du INTE VILL! 


Förlåt
för detta inlägg men jag känner mig frustrerad när folk om och om och om och om igen säger åt mig att jag har fel angåeene mina känslor för min framtid.
Och att alltid bli påtrackad med utstickande ögon "men du kommer ändra dig, du kommer vilja i framtiden."
Vet ni hur tråkgit det känns? Att ni inte låter mig få känns vad jag vill för min framtid.
Jag käftar inte emot om er framtid och hur ni ser på den.. vi alla har mål i livet och dem ser olika ut.. och för ALLA så kan livets mål alltid ändrats.. oavsett vad vi vill och inte vill.

Men jag säger inte emot någon "hur kan du veta?" Det handlar inte om vetenskap, det handlar om en känsla.. alla känner själv hur de vill leva sitt liv och varför ska man ifrågasätta det? Tvinga på folk att känna samma sak?

Kanske kommer jag ångra mig.. kanske kommer du ångra dig?
Vem vet.. framtiden kommer utvisa. Men alla har olika känslor för hur de vill ha sin framtid och allt kan alltid ändras .. men man bör inte ifrågasättas bara för man inte vill som "normen".


//Out

Och jag kommer aldrig göra vad som förväntas av mig i samhällets livssyn. Jag kommer göra det som gör mig lycklig. Hur mycket ni än spyr på mig så och säger det är fel :P
Jag är van att göra det som andra ofta anser vara fel, men låter mig inte övertalas, vågar gå min väg hihi.. men jag är lycklig i alla fall.. its my life :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jo men precis! Bra och få läsa ur den som tar hand om barnet med, oftast nämns inte mycket av fosterföräldrarna i självbiografier utan det är mer "stort tack till mina fosterföräldrar bla bla bla", men hoppas ändå att Jodie skriver en bok när hon blir äldre, ur hennes perspektiv - om hon någonsin kommer att känna..



Men skicka ett mejl på FB då? :) Nyfiken!

2011-03-03 @ 14:09:13
URL: http://emaelien.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej Vanessa, jag håller med dig. Varför ska man ifrågasättas för att man inte vill ha barn. Det är sjukt att folk vill att alla ska ha samma känslor och tankar om saker och ting. Det är knepigt..



Jag och Don vill ha barn och det vet många. Jag anser ändå inte att du har fel, utan tycker det är bra att du står på dig hur du känner inför saker och ting. Man ska inte följa normen om man inte vill det. Det är upp till var och en hur man väljer att leva sitt liv.

2011-03-08 @ 09:51:26
URL: http://www.bewhoyouare.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0