Ut ur drömvärlden och gör verklighet istället

Jag såg på programmet jobbcoachen här om dagen. Jag vet hur jävla svårt det är med jobb så det är inte det. Men det jag inte fick ihop i det avsnittet va:

Mamman va arbetslös, likså sonen.. sonen levde på mamman som i sin tur levde på sin sambo så det va ju sambon som drog lastet.
Sambon måste haft en väldigt bra inkomst för de hade en väldigt fint hus invändigt och exlusiva saker.

Men när jobbcoachen frågar sonen i vilken samhällsklass han anser han tillhör svarar han "överklassen".
Och sånt kan störa mig..
Här lever du på en annan människas pengar, har inga själv.. hur fan kan du anse dig som överklass.. du är lika fattig som en hemlös bara att du har turen ha någon som tar hand om dig.
Överklass är du INTE..Du ska bara va tacksam... Och jag tycker det är hemskt att vissa personer lever sig i någon drömvärld för andras pengar...och oftast tar förgivet att det ska vara så.

Ut ur soffan och leta jobb. Jobba för dina pengar.. kan du sen ut efter dem ha massa fina saker och vill kalla dig överklass så fine.. kan jag gå med på.
Men ligga i soffan och göra INGET.. ha noll till inkomst, be någon annan om pengar för betala det man vill ha och kalla sig överklass... det är inte rätt anser jag i alla fall.

Det är bara en drömvälrd, en illusion dem försöker leva i som lever på någon annans pengar men kallar sig själv rika.
Vakna, jobba för den.. gör det till din verklighet istället så lovar jag att det kommer kännas hundra gånger bättre än leva i någon fantasivärld.


//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0