Valborg..

Helgen som vanligt alltid går för fort. Valborg, valborg.. finns det något mer patetiskare.. kan man säga så?
Haha nej men kom igen.. ska man ut och supa huvudena av sig.. det är vad valborg kommit att handla om överlag.. not my thing.

Jag kallar valborg för amatörfirande/amatörhelg. Folk blir som de va 13 igen och upplever sin första fylla. Dem häller i sig, blir odrägliga och för fulla.. och bara.. ja inte attraktiva what so ever. Usch :P

Plus detta i stora mängder.. det kryyyyyllar av folk som återupplever sin första fylla typ..och för mig, jag tycker nästan det är skrämmande se människor bete sig så.
Hur sådant betende kan vara "normalt".

Det är som folk som tar droger skulle ha en dag då de samlas i tusentals pers, fyller parkerna och drogar på som fan. Creapy..

Min pojkvän ville ta mig till Lund en runda i lördags, ville leka på tivolit, sen skulle vi vidare hem till mina föräldrar. Men fy fan säger jag bara..klockan va inte ens 17, packat med folk som sillar i en burk.

Folk skriker, folk kan inte ens stå på sina ben, folk spyr, folk går rätt ut i gatan trots dem har rött eller bara vinglar rätt ut.. vi höll på köra på två stycken som vinglade sig ut på gatan och sjöng samtidigt..
Folk som kastar glasflaskor, slår på bilarna som kör förbi.. min kära kille va så rädd om sin ögonsten.. haha, bilen då :P

Förlåt jag kan INTE tycka det är klassigt på något vis. Och därför jag alltid sagt, aldrig i mitt liv jag sätter mig i en park på Valborg, tänker inte va runt människor som smunkar.
Och hur kan man ens tycka det är kul så.. hahah.. nej förlåt alla ni som gör det, sitta som packade sillar och .. ja ha noll klass.
Inte ens JAG har klass fan.. men tillochmed där går min gräns.

Så vi bara drog igen och kom tidigare till mina föräldrar, hehe. Med god mat och bra sällskap:)


//Out

Kommentarer
Postat av: Malin

Parken i lund är bättre än nyår för mig! Utan tvekan. Sol, en massa DJ som spelar musik på scenen, massor med vänner men minus för kö till toaletterna ;)



så håller inte alls med dig där! Men beror på kanske vem man hänger med, märkte inte av några typiska fjortisfyllor runt omkring mig och mina vänner beteer sig absolut inte sådär :)Men jag har alltid varit skeptisk till parken, första gången jag var där kändes det bara överskattat. sen missade jag förra året, men detta året var det riktigt kul!



So give it a try :) Du behöver inte supa dig redlöst och kankse inte lida av klaustrofobi ;)

2011-05-21 @ 12:09:49
URL: http://emaelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0